Deze website is mijn persoonlijke webstek waarop ik blogs en artikelen deel over het inrichten van klantcontact en alles wat daarbij komt kijken. Ik focus daarbij op klantcontact waarin het snijvlak van klant, medewerker, techniek en organisatie samenkomt.

In mijn adviesopdrachten help ik klanten met het nadenken over de strategie, help ik selecteren van passende oplossingen en stap ik ook in de dagelijkse praktijk om medewerkers te helpen bij het effectiever en efficiënter communiceren met klanten. Dit laatste vaak in de vorm van trainingen en coachings.

De titel van deze pagina is ‘begin bij de klant’ omdat verbeteringsvraagstukken heel vaak terug te leiden zijn tot dit startpunt: Wat betekent het voor de klant? Wat zou de klant hiervan vinden? Hoe bereiken we het gewenste klantgedrag? Wat is het klantperspectief?

Deze vragen stellen helpt vaak om binnen organisaties een gemeenschappelijke doel te formuleren. Of het nu gaat om de strategie, de inrichting van de processen, de organisatie of de ondersteunende techniek.

Veel van de artikelen zijn eerder verschenen op de site van Stichting ITO, Cvision of in vakmedia Customer Talk, Customer First (en zijn voorganger CCM).

Ik wens u als collega klantcontactspecialist veel leesplezier en hoor graag uw reactie. Dat kan via:

T: 06 -517 97 647

E: hans[at]beginbijdeklant.nl

LI: https://www.linkedin.com/in/hanskardol/